08 Haziran, 2007

ÇİLEKLİ TİRAMİSU

Tiramisu... Tiramisu bildiğimiz gibi bir İtalyan tatlısı ve anlamı kelime karşılığı olarak "beni üste çek" yani moralimi düzelt beni üste çıkar. Bu küçük bilgiyi İtalyanca dersi aldığım sevgili Tanju kursa ilk başladığımız günlerde vermişti ve severek yediğim bu tatlının adının anlamını öğrenince daha çok sever oldum. Çünkü anlamını karşılıyor bence, yediğimde kendimi daha iyi hissediyorum tabi fazla kaçırma sınırına kadar gelmemişsem:)
Tiramisuyu çilek zamanı olduğu için yine Feriköy'deki pazardan aldığım mis kokulu çileklerle yaptım. Çok hafif bir yaz tatlısı oldu ve severek yedik. Tarifimiz şöyle;

Malzemeler:

-30 adet kedi dili bisküvi
-250 gr çilek
-1 kutu labne peyniri
-3 su bardağı süt
-5 çorba kaşığı şeker
-1 yumurta
-1 yemek kaşığı rom
-1,5 çorba kaşığı un
- 1 tatlı kaşığı nişasta
-2 çorba kaşığı granül kahve
-3 çorba kaşığı esmer şeker
-2 tatlı kaşığı kahve likörü
-1 su bardağı sıcak su
-2 yemek kaşığı kakao
-20 gr bitter çikolata

Yapılışı:
Öncelikle kremamızı hazırlıyoruz. Bunun için sütü, şekeri, yumurtayı, un ve nişastayı karıştırarak kısık ateşte kıvam alıncaya kadar pişiriyoruz. Krema pişince içine labne peynirini ve romu ekleyip soğumaya bırakıyoruz. Ayrı bir kapta sıcak su içinde kahve ve esmer şekerimizi eritiyoruz ve biraz ılıyınca kahve likörünü ekliyoruz. (Kahve likörü tarifine bağlantıdan ulaşabilirsiniz) Kedi dili bisküvilerimizi kahveli karışıma batırarak kalıbımızın tabanına diziyoruz. Üzerine dilimlediğimiz çilekleri diziyoruz ve kremanın yarısını kullanarak bisküvi ve çileklerin üzerini kapatıyoruz. 2. sıradada bisküvilerimizi kahveli karışımla ıslatarak diziyoruz ve kalan kremayı üzerine döküyoruz. Son olarak üzerine kakaoyu eliyoruz (eşit dağılması için) ve 1-2 saat buzdolabında bekletiyoruz. Servis yaparken eritilmiş çikolataya batırdığımız çileklerle süslüyoruz. Afiyet olsun...

7 kişi yorumlamış /Siz de yorum yazın :

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... on 8 Haziran 2007 16:58 dedi ki...

Canım görünümü çok şık olmuş ellerine sağlık.
Sevgilerimle…

ayseyaman on 8 Haziran 2007 21:39 dedi ki...

buono, muy bien...:)) (yarı italyanca yarı ispanyolca...:)

Sevgili Neslihan, bir tiramisu sevdalısına cok hoş açıklamalar yapmıssın, bilmiyordum anlamını. Tiramisun cileklerle de harika görünüyor, süslemelere bayıldım..
Ellerine saglık canım
Sevgiler
ciao :)
not: teklifin için teşekkürler, söylemen yeterliydi, saol canım..

Adsız dedi ki...

:)Anlamı ne hoşmuş. Pek sevmem tiremusuyu ama artık seviyorum. Eeee anlamı güzel :))

Bu sırada süslemen enfes olmuş. Uğur böcekleri pek şeker olmuş.

Sıcacık sevgiler...

Neslihan on 11 Haziran 2007 10:13 dedi ki...

Çok teşekkürler Perihan, afiyet olsun:) Sevgiler

Sevgili Ayşe, çok teşekkür ederim, sana pastırma gönderemesem de bu tiramisuyu gönderiyorum:) Afiyet olsun
Sevgiler
Arrivederci:)

Çok teşekkürler Zerrin, bazı şeyler anlamlarıyla değer kazanıyor sanırım:) Uğur böceğini çok severim o nedenle kalıpları görünce hemen aldım.
Sevgiler

Tuba on 12 Haziran 2007 04:23 dedi ki...

Sevgili Neslihan, hic tiramisu yapmadim ben. Nedense tadini pek sevemedim. Ama gecenlerde san diego'nun yerel gazetesinde, Italyan tatlisi olan tiramisunun orjinalinin mascarpon peyniri ile yapildigi yaziliydi. Hatta bazi Italyan lokantalari, bu peynir pahali oldugu icin, labne peyniri ile karistirip yapiyorlarmis. Ama ben mascarponlusunu da hic denemedim:)) Umarim ukalalik yaptigimi dusunmezsin. Bilgiyi paylasayim istedim. Senin tiramisu ise buradan super gozukuyor. Hele de ugur bocekleri nefis. Sevgilerle,

Neslihan on 12 Haziran 2007 09:04 dedi ki...

Tuba, tiramisunun orjinal tarifinde mascorpon peyniri kullanıldığını biliyorum, ama burada her markette yok ve Amerika'da olduğundan daha da pahalı, o nedenle ben de tarifleri denemek isteyenlere bulabilecekleri malzemelerle yazmayı tercih ediyorum. Mascorpona tat olarak en yakın peynir labne peyniri o nedenle tarife onu yazdım. Hatta tiramisunun orjinal tarifinde çiğ yumurta da var ama onu da bilerek yemek bana zor geliyor:) Paylaşımın için çok teşekkür ederim. Benim sana bir önerim olabilir Türk kahvesi ile deneyebilirsin belki sevmene yardımcı olur ne de olsa insana kendini iyi hissettiren bir tatlı:)

Unknown on 12 Haziran 2007 16:07 dedi ki...

merhaba, harika olmuş, özellikle sunuma bayıldım, tiramisunun kelime anlamı notu da çok hoş...ellerinize sağlık...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...